måndag 20 december 2021

Nyårslöftet är infriat!

Förra nyår gav jag mig själ ett löfte om att jag skulle försöka sticka en kofta. Efter ett antal försök som resultera i att jag repade upp och repade upp kändes hoppet om en kofta långt borta. Mitt nyårslöfte verkade vara en idiotisk idé. 

Nu ett antal månader senare är koftan klar, det tog mig cirka 1 månad att göra den även om texten insinuerar att det tog längre tid. Jag började tidigt i år att göra den, men gav upp och gjorde annat emellan. Jag kunde inte vara mer stolt över min allra första kofta. Den har helt klart förbättringspotential, men för att vara mitt första försök på ett stickat plagg är jag mäkta nöjd med resultatet.  

Vill du se fler av mina videos får du spana in min Youtube-kanal Zidsel virkar, ger bok-& filmtips. Än så länge finns inga bok- eller filmtips, men det kanske kommer vem vet. Nu ska jag ta mig an att sticka en kjol. Hur svårt kan det vara??? Kanske lite mer krävande än jag tror.....håll tummarna för mig att jag kan göra en kjol. Det vore skönt med en stickad kjol i dessa kalla tider. 

Ha det fint!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nyårslöftet är infriat!

Förra nyår gav jag mig själ ett löfte om att jag skulle försöka sticka en kofta. Efter ett antal försök som resultera i att jag repade upp ...