onsdag 28 november 2018

Hjärtsorg kan föra in dig på äventyr


Recension av The spy who dumped me


The spy who dumped me kom ut i år och den är regisserad av Susanna Fogel. Det här är hennes andra långfilm som hon regisserar. Hon har filmen Life partners och några tv-serieavsnitt på sitt cv. Susanna Fogel har tillsammans med David Iserson skrivit manuset till filmen.


Audrey, Mila Kunis, är i sorg. Hennes pojkvän har dumpat henne och hon förstår inte varför. Hon blir lite smått galen och stalkar honom. Bästa vännen Morgan, Kate McKinnon, gör allt för att muntra upp henne. Lösningen för att komma över hjärtsorgen är givetvis att bränna alla hans saker. Sagt och gjort blir det starten till ett äventyr ingen av tjejerna kunde ha förutspått. De dras in i en agenthistoria och det enda de vet är att de kan lita på varandra.

Jag vet inte vad det är med Mila Kunis. Antingen får hon dåliga roller eller så är det jag som inte tycker att hon är speciellt rolig. Det tar emot i hjärtat för att jag tycker att hon är en bra skådespelerska. Kate McKinnon är däremot rolig. Första filmen jag såg med henne var Ghostbusters och hon växer i mina ögon för varje film som jag ser med henne. Deras rollprestationer är lite sådär. De är godkända, men inte mer än så. Justin Theroux som är lite överskattad gör inte någon minnesvärd insats i filmen.

Filmen är en typisk actionkomedi. Det är en lågbudgetfilm för att vara Hollywood. Den hade ändå en budget på 40 miljoner dollar och normen är 100 miljoner! Vilket kan vara en förklaring till varför filmen inte ser ut att vara genomarbetad. Det finns en del scener som Fogel hade behövt jobba med och även skämten i filmen hade behövt ses över.

Jag rekommenderar The spy who dumped me till dig som inte har något annat att se på. Den är ingen lågvattenfilm, men det finns bättre. Vill du bli underhållen? Ja, då kanske är detta något för dig. Trevlig kväll!

Betyg: 2 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nyårslöftet är infriat!

Förra nyår gav jag mig själ ett löfte om att jag skulle försöka sticka en kofta. Efter ett antal försök som resultera i att jag repade upp ...