onsdag 7 oktober 2020

Singel – ett sätt att hitta sig själv?

Recension av How to be single

Jag tänkte att jag skulle tipsa om en komedi som ligger mig varmt om hjärtat nämligen How to be single. Dels för att otroligt roliga Rebel Wilson är med och sedan är för att jag helt enkelt ville tipsa om en rolig film. Christian Ditter är regissören bakom denna film som kom 2016. Han har även regisserat en utav mina favoritserier Girlboss, som du kan läsa om här, och Love, Rosie.

Filmtips. En komedi för dig som vill skratta och leva singellivet för en stund. 

I How to be single möter vi Alice, Dakota Johnson, som lockas av singellivet och övertalar sin pojkvän Josh, Nicholas Braun, om att de borde ta en paus. Hon vill hitta sig själv och se vad det är som hon missar. Robin, Rebel Wilson, tar Alice under sina vingar och ska visa henne allt vad livet har att erbjuda. Hårt jobb och långa festkvällar är vardagsmat för tjejerna. Alice syster Meg, Leslie Mann, älskar sitt jobb som barnmorska och hon har ett helt annat sätt att se på singellivet. Trots att hennes vardag består av att se till att barn kommer till världen är hon helt immun mot deras söthet och charmfulla sätt. Tom, Anders Holm, är barägaren som inte vill att festen någonsin ska ta slut. Han har övergivit kärleken och njuter för fullt av sin frihet. Hittar Alice rätt i singeldjungeln i jakten på kärleken?

How to be single är en välgjord film med många humoristiska inslag. Det är tydlig punsch lines som levereras med bravur från skådisarna. Filmen visar en annan sida av hur det kan vara att hitta sig själv. Alice känner sig fångad och vill känna sig fri. Hon kastar sig in i ovissheten och finner både sig själv och nya vänner. Filmen cirkulerar kring ett gäng olika singlar som har sin syn på livet och på ett vis vävs deras öden samman.

Samspelet mellan alla skådespelarna är makalöst bra. Rebel Wilson är helt klart bäst av alla. Hon är rolig hela tiden och hon tolkar sin roll riktigt bra. Alla skådespelarna lyfter varandra och det märks att de har haft kul på jobbet när de gjorde filmen.

Jag rekommenderar How to be single till dig som vill skratta. Det är en underhållande komedi som passar bra att gosa ner sig i soffan med och vila ögonen på. För dig som redan har sett den, kan jag bara säga se om den för det är den värd. Jag tyckte att den till och med var roligare andra gången jag såg den. Håller du med? Trevlig kväll!

Betyg: 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nyårslöftet är infriat!

Förra nyår gav jag mig själ ett löfte om att jag skulle försöka sticka en kofta. Efter ett antal försök som resultera i att jag repade upp ...