tisdag 29 december 2020

Dags att värma öronen

Vintern är här och beroende på var du bor kanske du redan har snö och många minusgrader. I Mellansverige där jag bor lyser snön med sin frånvaro. Något jag inte alls gillar. Jag längtar efter snö! 

Även om snön inte är här så har kylan gjort sitt intåg. Jag satt på kammaren och funderade över vilken virkvideo som skulle bli mitt nästa projekt. Det var ett tag sedan jag la upp en och vad kan passa bättre än en video om hur du virkar ett pannband. 

Virkprojekt. Att virka pannband passar den som har restgarn liggandes samt inte har alltför mycket tid över.
Att virka pannband fyller många bra funktioner förutom att det värmer öronen är det ett ganska litet projekt och går med andra ord ganska snabbt att göra. Något som passar den som har lite tid över för en hobby. Jag använde mig av två mindre nystan som jag hade liggandes och som nästintill samlat damm. 

Det bästa med att virka förutom att det är rofyllt och sänker stressnivån är den lyckokänsla som fyller min kropp när jag är färdig. Jag är stolt över vad jag har lyckats skapa med lite garn, tid och en virknål. Sedan är det kul att ha någonting som ingen annan har samt att det är inte massproducerat. 

Fryser du om öronen? Spana in min video och kanske hittar du något annan video på min kanal som kan inspirera dig. Trevlig kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nyårslöftet är infriat!

Förra nyår gav jag mig själ ett löfte om att jag skulle försöka sticka en kofta. Efter ett antal försök som resultera i att jag repade upp ...