måndag 11 januari 2021

Nytt år nya utamningar

I slutet av förra året bestämde jag och min sambo mig för att starta en Youtube-kanal. Den skulle så klart handla om mat och bakning, eftersom Masen jobbar som kock och jag tycker att det är kul att baka. Det är en spännande utmaning/hobby som passar så här i pandemitider. 

Youtube-video. Är du sugen på att testa något nytt så är picklad broccoli något för dig. 
En smakupplevelse som passar den som gillar när saker har en fräsch ton. 

Kanalen heter Kullan och Masen bakar och lagar mat. I helgen la vi upp vår andra video där vi lär dig göra picklad broccoli. Eftersom jag inte är något fan av broccoli till att börja med var jag ganska skeptisk till rätten. Som person gillar jag utmaningar och testa nya saker så Masen lagade till rätten, medan jag tog hand om den tekniska biten. 

Vid provsmakningen visade det sig att jag hade helt fel. Mina smaklökar njöt verkligen av picklad broccoli och det har blivit en utav mina nya favoriter. Det syrliga ger broccolin en ny dimension som lyfter grönsaken och rätten passar superbra till grillat eller på ett buffébord. Vill du testa denna enkla och snabblagade rätt kan du spana in vår video här. Smaklig spis! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nyårslöftet är infriat!

Förra nyår gav jag mig själ ett löfte om att jag skulle försöka sticka en kofta. Efter ett antal försök som resultera i att jag repade upp ...