torsdag 13 december 2018

Allt för att vinna en prinsessas hand


Recension av Ensam i stora skogen


Min hyllvärmareutmaning för 2018 fortsätter. Jag försöker att lägga in en extra växel i den, men det går lite sådär med det. Ikväll tänkte jag skriva några rader om Ensam i stora skogen. Den är skriven av Isaac Bashevis Singer. Den nya upplagan nådde marknaden 2017.


Boktips. Ensam i stora skogen är ett äventyr skrivet av nobelpristagaren Issac Bashevis Singer. 
Föräldralösa Joseph är ensam i den stora skogen. En ängel skänker honom en amulett som ska skydda mot väsen, demoner och andra farligheter. Han ger sig ut på en resa mot kungariket för att ta sig till slottet och vinna prinsessans hand.

Språket är helt ok och handlingen är inte speciellt imponerande. Ensam i stora skogen är inte min grej. Den blev seg och lite tråkig. Jag kommer inte ihåg vad den handlar om, vilket inte är ett bra betyg.

Jag rekommenderar Ensam i skogen till dig som vill läsa en författare som fått nobelpriset i litteratur, men som inte visste hur man skriver böcker som etsar sig fast i minnet. Trevlig kväll!

Betyg: 2 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nyårslöftet är infriat!

Förra nyår gav jag mig själ ett löfte om att jag skulle försöka sticka en kofta. Efter ett antal försök som resultera i att jag repade upp ...