tisdag 25 juni 2019

När fienden kommer från alla håll – hur kommer du undan med livet i behåll?

Recension av Wonder woman: Warbringer

Självklart måste jag ta mig an alla böcker jag hittar om den fantastiska hjältinna Wonder woman. Jag har lyssnat på Wonder woman: Warbringer som är skriven av Leigh Bardugo. Boken kom 2017 och det är den första boken i serien om superhjältar.


Diana, amasonprinsessan, vet att hon är en tuff krigare och lika stark som sina krigarsystrar, men hon väljer att dölja det. Diana räddar den mystiska Alia. Ett beslut som får förödande konsekvenser för Diana. Hon tvingas nästan i exil.

Alia räddar Diana från en bomb och Diana får reda på Alias hemliga bakgrund. Hon är släkting till den mäktiga Helena av Troja. Snart är fienderna kvinnorna tätt i hälarna och alla är ute efter Alia och hennes krafter.


Den här boken handlar om Diana innan hon blev hela jordens Wonder woman. Är det spännande? Klart att det är. Att läsa om Wonder woman är att dras med i ett äventyr som du inte kan få nog av. Det är spännande, fartfyllt och heroiskt.


Berättelsen är välskriven och äventyret suger tag i sin läsare. Jag vill bara lyssna på mer och har svårt att lägga ifrån mig ljudboken. Uppläsaren trollbinder sin lyssnare och vägrar att få denne att sluta lyssna på äventyret med den coolaste, enligt mig, kvinnliga superhjälten i strålkastarljuset.

Jag rekommenderar Wonder woman: Warbringer till dig som älskar superhjältar och äventyr. Du kommer garanterat att inte bli besviken. Trevlig kväll!

Betyg: 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nyårslöftet är infriat!

Förra nyår gav jag mig själ ett löfte om att jag skulle försöka sticka en kofta. Efter ett antal försök som resultera i att jag repade upp ...