fredag 29 maj 2020

Hur smutsig kan en kampanj bli?


Recension av Our brand is crisis


Ikväll ska jag skriva några rader om ytterligare en film jag hittat i en rea-korg. Något som kan passa eftersom det är fredag idag och det betyder ”Movieface”. Sandra Bullock är en av mina favoriter och det var självklart att denna film skulle få följa med mig hem. Our brand is crisis är regisserad av David Gordon Green. Han har filmer som Stronger, Your highness och Pineapple express på meritlistan.


När ens varumärke är i kris måste förstärkningen kallas in. Konsulten Jane, Sandra Bullock, har dragit sig tillbaka från det politiska spelet. Ett spel som satt hennes välmående ur balans. Trots att hon tagit till flykt ut på landet hittas hon av dem som behöver henne som mest. De jobbar för en tvättäkta skitstövel som vill vinna kampen om presidentskapet. Är hon redo för att ta sig an det politiska spelet igen?

David Gordon Green har regisserat en film som är en typisk politisk film. Det är inget mästerverk. Filmen är baserad på dokumentären med samma namn. En av anledningarna till varför filmen känns autentisk, men tyvärr lyfter inte den känslan hela filmen. Själv är jag ingen fantast av filmer som utspelar sig i vita huset eller i maktens korridorer. Det är filmer som oftast blir för långtråkiga för min smak. Kvällens film är tyvärr inget undantag.

Tyvärr är detta inte Sandra Bullocks bästa film. Hon är duktig, men filmen är blek i jämförelse och jag tappar intresse. De andra i ensemblen ger också bleka insatser.

Our brand is crisis är något för dig som vill se en film som tar dig med på en politisk och smutsig resa. Där skruplerna dominerar och värderingarna har flugit sin kos. Trevlig helg!

Betyg: 2 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nyårslöftet är infriat!

Förra nyår gav jag mig själ ett löfte om att jag skulle försöka sticka en kofta. Efter ett antal försök som resultera i att jag repade upp ...