söndag 31 maj 2020

Sommaren är här!!!!

Äntligen är det varma och sköna sommarvädret här. Jag är ute och njuter av det fina vädret i trädgården och när alla sysslor är klara vad tror du att jag gör då? Självklart sätter jag mig ute och virkar i det fina vädret. Det gäller att passa på. Ingen vet om det slår om och blir kallt igen eller om vädret håller i sig.

Hobbytips. Varför inte virka din egna tröja?

Nu finns den avslutande videon om hur du virkar en overzied tröja med ananasmönster ute på min Youtubekanal Zidsel virkar, ger bok- och filmtips. Jag måste säga att jag blev riktigt nöjd med slutresultatet. Det är den första tröjan som jag har virkat och ett av de större projekten som jag har tagit mig an. Detta är något som har gett mig blodad tand och jag har redan påbörjat en ny tröja, men video till den lägger jag upp senare. Innan dess kommer det att dyka upp mindre projekt som lockar både den vane och ovane virkaren. Ha en fortsatt trevlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nyårslöftet är infriat!

Förra nyår gav jag mig själ ett löfte om att jag skulle försöka sticka en kofta. Efter ett antal försök som resultera i att jag repade upp ...