måndag 22 februari 2021

Virkade pannband kan jag inte få för många av?!

Jag älskar både mössor, hattar och pannband. Det värsta jag vet är att frysa om öronen. Därmed har jag utvecklat en sorts fascination för pannband och jag älskar dem. Jag måste tillägga att jag har inte en uppsjö av dem, utan mer en handfull. Pannbanden är praktiska när jag har håret uppsatt i en tofs mitt på huvudet och dessutom är de sköna. Öronen jublar över att de slipper frysa.  

Virkning. Ett virkat pannband värmer gott i dessa kalla tider.

På vardagsrumsgolvet står en korg fylld med restgarner. Mitt dåliga samvete påminner mig konstant om att garnet vill bli ett fint projekt och inte ligga där i korgen och samla damm. En kväll kom en briljant idé smygandes när jag surfade runt och letade efter inspiration. Jag ska virka ett annorlunda pannband! Idén blev verklighet och i samma veva passade jag på att spela in en ny video. Det var ett tag sedan. Problemet med att ha virkning som hobby är att det tar tar upp väldigt mycket av ens tid. Det betyder att processen med att producera videos tar ännu längre tid. Äntligen är jag i hamn med båda projekten. 

På sätt och vis blir virkningen ändå mindfulness. Lugnet infinner sig när jag virkar och jag går ner i varv. Det går inte att stressa fram resultat, om du mot all förmodan försöker att stressa fram projektet och få ett snabbt resultat kommer slutresultatet att se slarvigt ut. När jag har stressat fram projekt och det har alltid slutat på samma vis. Jag repar upp och gör något nytt av garnet eller så skänker jag bort dem om alstren är i ett schysst skick vill säga.

Vill du ha tips på ett enkelt projekt som passar både nybörjaren samt den vane? Spana in min Youtube-kanal Zidsel vikar, ger bok- & filmtips eller klicka på länken här. Lycka till med era projekt. Vill du att jag ska virka något? Lämna gärna en kommentar, glöm inte att gilla videon samt prenumerera på min kanal. 

Ha det bäst!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nyårslöftet är infriat!

Förra nyår gav jag mig själ ett löfte om att jag skulle försöka sticka en kofta. Efter ett antal försök som resultera i att jag repade upp ...